donderdag 18 juli 2013

Kersen.

In de tuin van mijn grootouders stond een kersenboom. Dat huis kochten wij 18 jaar geleden zonder kersenboom. Het huis werd verkocht toen ik Peter nog niet kende omdat mijn grootouders naar de stad verhuisden. Mijn oma had een winkeltje in dat huis, mijn neef en ik konden geblinddoekt de snoeptoog vinden! Omdat ik in de dorpsschool lesgeef, passeerde ik elke dag te voet het 'oude' huis van mijn oma en opa. Peter en ik wisten al snel dat we een huis wilden verbouwen. Ik hoopte op het huis van mijn grootouders. Die wens werd vervuld, 's morgens hing er een plaatje 'te koop' en nog diezelfde avond kochten we het. Ondertussen staat er ook weer een kersenboom. Als kind plukte ik kersen in de tuin van oma en opa, zoveel jaren later plukken mijn dochters kersen in dezelfde tuin.

5 opmerkingen:

  1. mooi!! Leuk dat dat zo is uitgedraaid.
    Onze wortels zitten overal in kleine en grote dingen.
    Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat jullie het huis konden kopen. Mooi dat jullie kinderen nu in dezelfde tuin kersen kunnen plukken, ze zien er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk! En zo leuk dat de dingen van toen nu herhaald worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk verhaal! Wij zijn nu ook op zoek naar een huis om te verbouwen, hopelijk botsen we ook op een met zo'n mooie geschiedenis.

    BeantwoordenVerwijderen