vrijdag 23 juni 2017

Laatste schooldag.

Vandaag had Fee haar laatste schooldag en dat vond ze niet zo leuk. Dat was ooit anders. Dat schreef ik hier al eens. Elke dag goedgezind opstaan en blij naar school, daar teken je als ouder toch voor! Zoveel schooljaren later heeft ze nog steeds geen talent voor rekenen, maar hé, ze heeft geleerd om haar plan te trekken en ze doet dat schitterend. Ze gaat babysitten, telt haar geld, gaat shoppen, betaalt met haar bankkaart, ... . Wat moet het meer zijn? Als we haar in een vakje willen stoppen heeft het ook een naam : dyscalculie. Het attest heeft wel voordelen omdat ze in de klas 'redelijke aanpassingen' krijgt.
En zorgen voor anderen, dat is haar allergrootste talent. Wat ben ik fier als ik haar stageverslagen lees. Als ik haar hoor vertellen over de kindjes, over de bejaarden, de dementen van de afdeling waar ze laatst stage liep. Ze deed het zo goed dat ze gevraagd werd om vakantiejob te gaan doen.
Ik heb me vroeger, als mama en als juf, zoveel zorgen gemaakt. Maar als ik zie wat een gelukkige dochter ik nu heb. Dan kan ik alleen maar 'dank je wel' zeggen aan al die leerkrachten die het beste in haar naar boven gehaald hebben en die gekeken hebben naar de talenten van Fee en niet naar wat ze minder kon.






1 opmerking: