maandag 30 mei 2011

Migraine

Ik ben al bijna 17 jaar migrainepatiënt. Net na de geboorte van Sam kreeg ik er voor 't eerst last van. Tijdens de zwangerschappen had ik geen hoofdpijn. Zodra de baby uit mijn buik was, kreeg ik hoofdpijn. Ik heb een waslijst van dokters bezocht. Ik ben de alternatieve toer opgegaan, ook acupunctuur geprobeerd. Meerdere keren naar Den Haag gereden, naar Flora Stiemer. Zij werkte met energie en aura's. Niets van dit alles kon de migraine doen stoppen. Nu ben ik sinds 5 jaar in behandeling bij een neuroloog. Ik kreeg Topamax en Sumatriptan. Topamax slik ik elke dag. Sumatriptan gebruik ik als ik een aanval heb. Zo'n aanval duurt precies 72 uur. Soms om gek te worden als ook de medicatie onvoldoende helpt. Dan voor een klas van 26 leerlingen staan is niet leuk. Ook onze dochter Sam wordt sinds een jaar geplaagd door migraine met aura. We zijn nu al 2 keer naar een man geweest die handen oplegt. Ze heeft het niet meer gehad. Ik hoop dat hij haar echt kan helpen. Hij heeft mij vandaag ook voor het eerst behandeld. Ik hou jullie op de hoogte.

8 opmerkingen:

  1. Ik ben ook migraine-patiënt... (gelukkig wordt het steeds minder erg...) Vreselijk hé... Soms dagen (of vroeger wel eens weken) aan een stuk pijn.
    Veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte, erg vervelend en hopelijk gaat het goed met jullie..groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me afschuwelijk. Hoop dat het je ook zal helpen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat verschrikkelijk zolang migraine!

    ik heb zelf migraine gehad na een ongeluk met mijn paard (zware hersenschudding, gekneusde nek, rug en schouders) ik heb 8 behandelingen bij een Ortomanueel gehad. Je hebt 3 migraine punten in je nek en ik had ze alle 3! Hij heeft in 8 behandelingen (later nog wat nabehandelingen) mijn rug nek en schouders goed gezet en ik ben migraine vrij! Hij kraakt niet maar hij duwt je wervels weer op zijn plek.

    Hopelijk werkt deze behandeling die je nu gaat doen anders zou ik zeker een ortomanueel proberen! als je meer info wilt mag je me mailen: sweetestdesign@live.com

    succes en groetjes

    niki

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lang leve zwanger zijn hé, ik heb geen migraine maar erge nekpijn gepaard met nekpijn. Meer dan 3 jaar was ik ervan af. Zwanger - Borstvoeding - Zwanger - Borstvoeding. En nu niets meer en alles komt terug. Hopelijk kunnen ze jullie daar helpen. Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook migraine, ik reageer bv op de spoeistoffen waar aardbeien mee behandeld zijn, dat weten we , maar meestal is het gissen. ik hou mijn hart vast voor mijn kinderen. Ik ben wel nieuwsgierig naar de resultaten en wens jullie van harte héél véél succes met het uitblijven van aanvallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook ik kan er jammer genoeg van meespreken, al 25 jaar. Benieuwd naar jouw resultaten want bij mij hebben alternatieve of klassieke methodes niets opgeleverd.

    BeantwoordenVerwijderen